"Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne"
Tamási Áron

"Lent délen meseszép éjjen édes édent remélsz"


2011. március 1., kedd

Csütörtöki kirándulás. 2.

Balatonvilágosi sétánk folytatódik,  pihenő a padon ami most még csendes, de tavasszal megtelik majd újra élettel, vidámsággal.
A Szent Korona  is a park dísze, 12m magas acél, krómacél 2000-ben felállított emlékmű.Mihály Gábor szobrászművész alkotása.
A Szent Korona közelről. Szarvason található a párja.
Mécsestartó nő szobra.Bronz. Milleniumi emlékparkban 2007-ben állítva.Mihály Gábor szobrász alkotása.
Mécsestartó nő. A magyarságért és a hazáért áldozatot hozok emlékére állították Balatonvilágos adakozólelkű polgárai.
Székelykapu rálátással a Balatonra. (jó időben)
Galambdúcos kapu
Egy kis útbaigazítás sosem árt.
Mészöly Géza emlékmű a róla elnevezett sétányon.Tájképfestő.Munkássága a Balatonhoz köthető.
Sétánk végére értünk, ami egy igazi hideg nap volt, de a naplemente még így is csodaszép volt,ahogy a Balaton jegén/vízén csillámlott.

20 megjegyzés:

MJ írta...

Szépek a képeid. Direkt "utazol" kékben? Nem zavar, csak kérdem.

georgina írta...

Nem de nem tudom,hogy mi a jó megoldás vagy hol kéne a gépet átállítani.Tudod még új és a kinti képek mindig ilyenek,bent a lakásban pedig jók.Esetleg tudod mi a baj?Köszönettel,segítesz?

Apa54 írta...

Valószínű automata üzemmódban használod. Kár hogy nincs a hátuljáról kép, mert akkor látnám a beállítási lehetőségeket. Ha megadod géped pontos típusát, akkor lehetséges, hogy tudok segíteni Neked.

A világosi magaspart nekem is a kedvencem, köszönöm, hogy "elvittél” magaddal.

MJ írta...

Szerintem is lehet állítani a menüben. Van olyan, hogy háttér szín.

georgina írta...

Kedves Apa54! Tényleg automata üzemmódban használom,mert azt hittem az a legjobb.Bent a lakásban jók a képek látjátok,a munkáimon,vagy a sütiknél.Lehetőségek:
Auto
Aut/vszem
deritő vakube
deritőki
hátul ha megnyomok egy gombot ezek a lehetőségeim,válasszatok most az elsőn van.Találtam egy olyat,hogy színüzemmód de itt is választani kell: standard,natural,vivid,b/W,sepia,cool,warm, közül itt melyik jó? és más ha bent vagyok vagy kint?mindig állítani kell? Segítség!Köszönettel!!!

georgina írta...

a gép tipusa Panasonic DMC-F3,LUMIX 12 MEGA PIXELS 28MM WIDE Azt hiszem minden infot lemásoltam róla ami rá van írva,előre is köszönöm mindkettőtöknek a segítséget!

Nyárády Károly írta...

Van egy opció, aminek a neve White Balance, azaz fehéregyensúly. Ha ezt az opciót külön lehet állítani, akkor ott az bizonyára Cool -ra, vagyis hidegre van beállítva. Innen jön a kékség. Standard, vagy natural lenne az igazi! Érdemes megnézni azt, hogy ha később full automaticra, lesz ismét átváltva, akkor megtartja a korábbi beállítást? Ha nem, akkor bizony jó lesz odafigyelni, és felvétel előtt újra be kell állítgatni.
Ja, igen, és feliratkoztam a blogodra is! :-)))

Apa54 írta...

Kösz Karesz. Megválaszoltál helyettem, ugyanezt ajánlottam volna én is.

georgina írta...

Kedves Karesz!Először is nagyon sok szeretettel köszöntelek!Szeretném megköszönni a segítségedet is,és ha lehet újból élnék vele!Megtaláltam a menübe a fehéregyensúlyt amit írtál rákattintottam és ott ikonok vannak van olyan ami egyértelmű,de olyan is ami számomra nem.A használati utasítás is hiányos.Szóval megpróbálom leírni milyen ikonok vannak kérlek segíts választani!Napocska,felhő,ház oldalán egy derékszögű háromszög,villanykörte(most ezen van),egy fekete kocka alatta két derékszögű háromszög,majd még egy kisebb fekete kocka szintén alatta két háromszög mellette SET felírat.
Melyiket válasszam?Előre is köszönöm!!!!

georgina írta...

Kedves Apa54! Nagyon szépen köszönöm,hogy figyelsz rám,jó,hogy itt vagy!!!!!Puszi!

Nyárády Károly írta...

Találtam egy magyar leírást a gépedről, ahol igen aprólékosan megmagyaráznak minden lépést és nagyon sok jó tudnivalót is bemutatnak benne. A fálj PDF formátumban van meg, ezt átküldhetem neked, de a megnézéséhez Acrobat Reader program lenne szükséges. Ha ez nincs a gépedre telepítve, akkor az internetről ingyenesen letölthető a http://get.adobe.com/reader/ címről.
Nem tudok jobb tanácsot adni, mert nem ismerem a géped beállításának a gyökér-szerkezetét, tehát a lépcsőzetes sorrendet sem, de ha az általam emlegetett használati utasítást követed, biztos, hogy mindent sikerül kiderítened, mert nagyon alaposan és értelmesen bemutat minden apróságot, és hasznos tudnivalót is.
Egy email címet küldj, kérlek, ahová átküldhetem neked, lehetőleg olyant, ahová egy 7.5 megabyte-os fájl is elfér. Gmail például.
Az én címem nyaradikaroly@gmail.com
Sok sikert, és közben várok rád! :-9

Nyárády Károly írta...

Ha a következő címet sikerül egyben bemásolnod, akkor itt egyenesen ráléphetsz az általam emlegetett dokumentumra. Kissé hosszú cím :-)
http://tda.panasonic-europe-service.com/docs/2z4d700981z3z2e0dcz6875z706466z1fzdfe4f7c205c1cc9f314cd76874de7045bbfbea83/tsn2/data/ALL/DMCF3/OI/834288/vqt2s15.pdf
Ha nem jön össze, akkor marad az előbbi, elküldhetem én is!

georgina írta...

Kedves Karesz!Nagyon szépen köszönöm bemásoltam és sikerült,kivéve,hogy nem tudok angolul.Magyarul nem jött be.Semmi baj a fiam igen úgyhogy segített,most próbálkozni fogok és majd meglátjuk az eredményt!Ha nem jön össze kérlek küld el e-mail-be.Nem tudom jó vagy nem de az én e-mail címem: bramasole@citromail.hu
Nagyon szépen köszönöm,hogy fáradtál miattam KÖSZÖNÖM!!!

Nyárády Károly írta...

Elküldtem a magyar változatot, sok sikert hozzá! :-)

Nyárády Károly írta...

Küldöm, de nem megy, mert a fiókod csak 5megás, míg a fájl 7.8 mega. Nincs egy másik címed?

annalíz írta...

Csodaszép képek...

georgina írta...

Kedves Karesz!Megbetegedtem így nem tudtam válaszolni.Elnézésedet kérem a várakozásért.Van még egy címem nem tudom jó-e? lilis215hd@freemail.hu
Ne aggódj kérlek ha nem jó,mert így is sokat segítettél megpróbálom majd a kis ikonokat váltogatni és meglátjuk melyik jön be.Köszönettel:Georgina!!!!!!

georgina írta...

Kedves Annalíz! Köszönöm!!

Apa54 írta...

Kedves Georgina! Ha a freemailos cím nem jó, készíts egy gmailosat, az biztos jó lesz.

georgina írta...

Kedves Apa54! Köszönöm!!