"Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne"
Tamási Áron

"Lent délen meseszép éjjen édes édent remélsz"


2010. november 28., vasárnap

Advent

Advent. Eljövetel. Várjuk minden évben és ma elérkezett ez a nap is, az első gyertyagyújtás napja. Ami szeretettel tölti el szívünket, és várakozással telve karácsonyig sorba minden vasárnap eggyel több gyertyát gyújtunk, mert minden gyertya szimbolizál egy fogalmat számunkra és ez a hit, remény,szeretet,öröm. Az ünnepig sok tennivalónk akad bevásárlás, ajándék készítés, csomagolás, sütés, főzés.De ne felejtsünk el egy pillanatra majd megállni és közbe gondolni azokra a szeretteinkre is akik már nem lehetnek velünk, őértük is gyújtsunk egy gyertyát hisz ez a szeretet ünnepe és az ő emlékük szívünkben mindig jelen van. Én az édesapámért és a férjem édesanyjáért ,ők ketten nagyon-nagyon hiányoznak nekünk. De az élet megy tovább és nekünk is tovább kell tudni lépni mégha ez nagyon fájdalmas is.Szóval karácsony jön, én már írtam egy kész bevásárló listát mit is szeretnék ajándékba venni mit készíteni, és mit sütni. Tudom ez túlzásnak tűnik, de mivel én karácsonyig minden nap dolgozom (szombat,vasárnap is) így muszáj valamiféle tervet készíteni. Amellett van egy nagy segítségem is ilyenkor : a férjem. Nálunk ő főz szenteste hiszen én akkor is délutánig dolgozom.A menüt általában ő találja ki de a sütés az én feladatom amit már napokkal előbb elkezdek! A karácsony egyik jellegzetes sütije az illatos mézes.Ez még olyan szempontból is nagyszerű mert egy pici idő kell neki,hogy a méz miatt egyrészt "visszagyöngüljön", és idő kell kifesteni, mert ha akad időm még készítek hozzá felvert tojás fehérjéből  habot teszek bele egy kis színt és mehet a festés.Ami megint egy kis kreatív dolog de szeretettel kell ezt is csinálni és akkor a kész süti egy kis csoda lesz.Díszíthetjük vele a Karácsonyfánkat, de én pl : ajándékba is szoktam adni. Átlátszó celofánba becsomagolunk pár db-ot, átkötjük felül egy kis szalaggal,esetleg tűzünk még hozzá egy kis fenyő ágat,egy szál bogyó vagy egy pici tobozzal még dekorálhatjuk is (ragasztó pisztoly is segítség lehet az elkészítésénél) Kedves kis meglepetés lesz belőle!
A kollégáimnak, barátnőimnek szoktam kedveskedni vele, mondhatom mindig siker. A receptje kiváló egy nagyon jó barátnőmtől kaptam annak idején én is. Most szeretnék evvel kedveskedni nektek !

     Illatos mézes:  50 dkg liszt,10dkg Rama,1db tojás,1,5dl méz,2dl porcukor,fél csomag mézeskalács fűszer keverék, fél kávéskanál szódabikarbóna.
      Díszítéshez: porcukor,tojásfehérje,citromlé,esetleg cukorgyöngy,mandula,dió

A langyosra melegített mézet elkeverjük a fűszerekkel,hozzávalókkal, majd hozzá adjuk a lisztet amelybe előzőleg beleraktuk a szódabikarbónát. A masszát összegyúrjuk cipóra formáljuk és én egy éjszakára a hűtőbe teszem. Másnap fél cm vastagra kinyújtom és különböző formákkal (csengő,szív, karácsonyfa,csillag,házikó,stb) szaggatok ki belőle.Ha mandulával, esetleg dióval díszítem azt még a sütés előtt belenyomom.Cukorgyöngyel sütés után díszíthetünk.A tészta margarinozott tepsiben 10-15 perc alatt sül meg. A cukormázhoz 1 tojásfehérjét 10-15 dkg porcukorral  és pár csepp citromlével olyan sűrűre keverjük,hogy ne csöppenjen le.Habzsák segítségével díszítsük az illatos mézeskalács figurákat. Én néha egy szívószál segítségével rajzolok rá ha éppen nincs habzsák kéznél (még szerintem jobb is,kreatívabb!)
Mindenkinek jó sütést szórakoztató díszítést kívánok hozzá!! Georgina

Nincsenek megjegyzések: