"Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne"
Tamási Áron

"Lent délen meseszép éjjen édes édent remélsz"


2012. szeptember 9., vasárnap

Napsütötte Toszkána, avagy.....ahogy én láttam!

Napsütötte Toszkána! Igen ez valóban úgy ahogy Frances Mayes a nagy sikerű azonos című könyvében megírta.A könyv sorait olvasva, az ember szinte hallja a szélben az olajfák leveleinek susogását,vagy akár érzi a frissen sült pizza illatát.Az egyik álmom az volt,hogy egyszer mindezt láthassam is a valóságban.A párom meglepett vele,így most szeretném megosztani veletek örömöm mert ez az út nagyon boldoggá tett minket és nagyon sok szeretettel ajánlom nektek is!
San Marino gyönyörű kilátással!
Mivel ketten utaztunk így előtte igyekeztem felkészülni,útikönyveket bújtam,térképeket nézegettem. Az internet teljesen beszippantott néha alig bírtam a sok információt összehangolni,végül elkezdtem olasz szavakat tanulni mert valahol azt olvastam, hogy szeretik ha legalább megpróbálsz a nyelvükön beszélni.Na ez utóbb be is jött! Vásároltam egy füzetet és felállítottuk az útitervet.Az első éjszaka a legtávolabbi célpont lett, de odáig még sok látnivaló várt  ránk.Az útvonal: Szlovénián keresztül Velencéig autópályán és onnan tovább a 309-es úton, ami a tengerparton kígyózik le egészen Riminiig,innen befelé San Marino következik és valami hihetetlenül kanyargós kis mellékutakon keresztül érkezünk meg az első nap éjszakájára kijelölt célpontunkra Arezzo városába.Amint elfoglaltuk a szállásunkat,befelé vettük az irányt a város sétáló utcája felé.Több ok miatt tettük ezt az első persze,hogy találtam indulás előtt egy képet az interneten ami első látásra szerelem volt, és így még a hosszú út fáradsága is feledésbe vész.Na és ilyenkor engem türelemre inteni............hiszen az lehetetlen!!!!!!!!, és látni szerettem volna mielőbb!!Tudom-tudom nem fut el de ha már ilyen közel vagyok!!
A kis bolt
És a belseje
Megtaláltuk!!!! Egy kis gyöngy szem a sétáló utca palettáján,de nem az egyedüli úgyhogy egyiktől röpködtem örömömben a másikig.Na és a belseje! Mit szóltok hozzá?A sonkák,sajtok,szalámik,mind házi készítésű na és az illat.........hmmm még mindig itt van az orromban!!Sajna de azt nem tudom átadni eggyel több ok arra,hogy aki ezt érezni szeretné ellátogasson oda.A finom ételek mellé társul még chianti bor is,hiszen most-e bor hazájában vagyunk!A vásárlás sem maradhatott el inkább avval volt problémám,hogy mit hagyjak ott szívem szerint az egész boltot hoztam volna de pénz nagy úr így választani kellett.Házi készítésű spagetti tészta,kézzel készített csokoládé,lett a vásárlás eredménye.A másik ok amiért belátogattunk a város központba egy igazi olasz vacsora volt.
Természetesen a kedvencem spagetti volt!
A hosszú út,és a sok látnivaló után visszatértünk az itteni otthonunkba ami nagyon kényelmes és hívogató nagy ággyal várta a fáradt vándort.
A szobánk!
Nagyon szép és hosszú nap volt,és még előttünk volt további 8 nap!!!!!!!!!!!!!
Folyt köv! Gina


4 megjegyzés:

Kati írta...

Örvendek, hogy újra látlak, és hogy boldognak látlak:) Csodálatos helyeken jártatok, várom a folytatást. A könyvről már sokat hallottam, el kell olvasnom, s akkor hátha egyszer én is eljutok oda:)

georgina írta...

Kedves Kati!
Köszi,hogy örülsz nekem én is neked!A könyvet szívesen ajánlom mert szerintem nagyon érdekes sok mindent megtudhatunk Toszkánáról és emellett még szórakoztató is!!
Remélem eljutsz egyszer oda!(A lottót feladtam és akár együtt is mehetnénk!)

MJ írta...

Remek beszámoló. Jöhet a folytatás. :)

georgina írta...

Kedves MJ!
Köszönöm és már készül a folytatás!
Jó,hogy itt vagy!!